Kaksplus.fi

Huippuhetket viime viikkoina

10. heinäkuuta 2017

Huhhelihuu, nyt on heinäkuu! Mihin se aika on rientänyt?! Kohtahan kesäkin on jo ohi. Musta tuntuu, ettei se vielä ole edes alkanut, mutta se varmaan johtuu siitä, että aika juoksee nykyään ihan älytöntä vauhtia. Mun poikani täytti eilen 8kk! SIIS WHAT? Vastahan mä jännitin sektiota... Varokaa vaan vastasynnyttäneet äidit, kohta teidänkin vauva on näin iso! :D

Koska en ole kirjoitellut tänne taas liian pitkään aikaan, ajattelin vanhojen aikojen kunniaksi tehdä rehellisen "kuulumispostauksen" eli mitäpä mulle siis kuuluu ja mitäpä olen viime aikoina puuhaillut. No, aloitetaanpa sillä, että tältä mä näytän nykyään. Mulla meni hermo totaalisesti hiustenlähdön ohentamaan tukkaani, mutta meillä ei ollut senttiäkään ylimääräistä rahaa. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin pistää Nikke hommiin. :D Oi, kyllä, Nikke on mun uuden kampaukseni taustalla. Vähän on myös kiitettävä pikkusiskoani, joka siisti Niken leikkausjälkeä. Miekkonen ei ollut ihan tajunnut, ettei paras jälki tule, jos lyhentää hiuksia saksilla poikittain. Tajusin itse huomauttaa siitä vasta puolivälissä... Mun täytyy varmaan ensi kertaa varten laittaa Nikke katsomaan Youtubesta opetusvideoita. ;)


Perusarjen lisäksi, on muutamaan edelliseen viikkoon mahtunut ihania spessuhetkiä, joiden avulla jaksaa sitä perusarkeakin paljon paremmin. Lapsen myötä jo kauppareissu kävellen koko perheen kesken on huippuhetki! :D 

Ensimmäisenä tuli mieleeni Foo Fightersin (joka muuten on yksi mun ehdottomista lemppareistani) keikka Hietsun uimarannalla. Jännitin lippuja ostaessani, että joudunko turvautumaan sadeasuun, mutta meidän onneksemme ilta oli aivan ihanan lämmin ja aurinkoinen! Lähdettiin keikalle isolla kaveriporukalla, mutta loppujen lopuksi olin Niken ja erään ystävämme kanssa. Mä oon varmaan ihanaa keikkaseuraa, kun Nikke näyttää TAAS tuolta... 


Mä olen nähnyt Foo Fightersin kerran aiemminkin, ja tälläkin kertaa he vetivät MAHTAVAN shown! Ääää! Mä lauloin mukana, tanssin ja taputin sormenpääni halki. Sanokaa mua tylsimykseksi, mutta hiukan tunnelmaa latisti ehkä juuri ja juuri täysi-ikäinen, kamalassa humalassa ollut tyttö, joka moshassasi niin, että sen hiukset osui muhun kokoajan. Hän myös kaatui kaksi kertaa mun päälleni ja poltti tupakkaa (Murrrrrr, ei ihmisjoukon keskellä, kiitos!). Onneksi sitten jossain vaiheessa hän poistui siitä, jotta sain keskittyä täysin rinnoin nauttimaan rockista. Meillä on ollut Niken kanssa tapana ostaa joka keikalta paidat. Toisessa kuvassa esittelen seuraavana päivänä mun ostostani, joka on niiiiiiiiiiin magee.

Hihii, jos sua kiinnostaa lukea postaus edelliseltä Foo Fighterin keikalta kesäkuussa 2011, klikkaapa tänne (klik!)! Antakaa mulle armoa, tämä oli mun kuudes postaukseni ikinä. Tästä postauksesta (klik!) näkyy keikka-asuni. Kuka tuo nuori nainen noissa kuvissa on?! :D Mä en tunnista...



Veikkaanpa, että jos seuraat sosiaalisessa mediassa samoja bloggareita kuin minä, ei sulta ole jäänyt huomaamatta, että Helsingin Haagassa on upea alppiruusupuisto. Mä olen joskus lapsena käynyt tuolla viimeksi ja unohtanut koko paikan, kunnes bloggareiden myötä muistin koko puiston taas. Koska käytän Instagramissa ahkerasti #hullukukkanainen -tagia, ei varmaan yllätä, että mun oli päästävä tuonne. Eräänä omalta kohdaltani flunssaisena (naamastakin sen jo huomaa) päivänä pakkasimme perheemme autoon ja hurautimme puistoon. Harmillisesti osa pensaista oli jo lopettanut kukintansa, mutta puisto oli silti kertakaikkisen ihana! Laittakaahan korvan taakse tämä vinkki ensi kesää varten. Puistossa kuljetaan paikoitellen pitkospuita pitkin ja reitit vievät oksien alle, joten puisto on varmasti lapsillekin hauska kokemus. Bongasin myös muutaman piknik-pöydän, joiden äärellä voi nauttia eväitä.


 Meidän lähialuella on muutamana viime viikkona ollut upea kukkaloisto! Tuo keltainen kultasade ihastuttaa mua joka kerta. Mulla tulee väistämättä mieleen Viidakkokirjasta se kohtaus, jossa Mowgli ja Baloo kelluvat joen virtauksen mukana. Syreenit ovat myös ilahduttaneet mua huumaavalla tuoksullaan. Tällä hetkellä fiilistelen meidän parkkipaikan ruusujen tuoksua. Aaaaah!

Viime lauantaina oli rakkaudentäyteinen päivä, kun juhlimme veljeäni ja hänen miestään. Paikalle oli kutsuttu lähinnä heidän ystäviään, mutta myös vanhemmat ja sisarukset. Me oltiin tietysti myös Pärskyn kanssa paikalla. Poika oli kuin unelma; ei itkenyt, nukkui jopa päiväunet sylissäni siellä bileiden keskellä ja oli ihana oma itsensä. Hän sai tietysti myös paljon ihasteluja osakseen. ;) Harmitti lähteä kotiin jo ennen seitsemää, mutta no can do. Kuten sanoin veljeni miehelle "The downside of having kids is that the evening always ends too early".

Leivoin kuvassa näkyvän passionhedelmä-appelsiini-Britan juhlaan sekä taustalla näkyvät maailman parhaat keksit, joiden resepti muuten löytyy täältä (klik!). Kakusta tuli oikein maukas ja koristelutkin onnistuivat musta hyvin, vaikka olivatkin yksinkertaiset. Keksit ovat muuten aina saaneet kehuja, joten kannattaa ottaa resepti talteen. Tälläkin kertaa veljeni australialainen appiukko kehui niitä vuolaasti.

Sellaista tällä erää! Seuraavassa postauksessa paljastan jotakin, mitä en aiemmin ajatellut paljastaa ollenkaan. Jotenkin vaan ei nyt tunnu luontevalta tämä nykyinen tilanne. (Ja tähän se miettivä emoji) ;) Palaillaan taas! 

6 kommenttia :

  1. Kiva kuulla pitkästä aikaa kuulumisia!😊

    VastaaPoista
  2. Sun uus hiusstyle on tosi hyvä. Iso peukku Nikelle. Onnea myös serkkupojalle ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kyllä tämä pitkä polkka on mun tukkani! Tuntui heti omalta itseltä taas. :)

      Kiitos! :)

      Poista
  3. Odotan jännityksellä paljastusta :o

    VastaaPoista